Gullblyanten

Lindex: Rosa historier

Rosa historier

Tittel Rosa historier
Kategori Stunt/Event
Byrå Starcom
Kunde Lindex
Produkt Pink Collection
Innrykket i media https://www.facebook.com/lindexnorge/videos/10155432982660884/
Dato/tid for innrykk 17. oktober 2016

I oktober lanserte Lindex kleskolleksjonen Pink Collection hvor 10 prosent av omsetningen går til å støtte Kreftforeningens Rosa sløyfe-aksjon. Lindex har de siste 14 årene vært en av Kreftforeningens viktigste bidragsytere, men det er mange kommersielle aktører som tar eierskap til saken, og kampen om oppmerksomheten er hard. Utfordringen var; hvordan kan Lindex vise sitt engasjement for Rosa sløyfe-aksjonen, og stå ut i denne støyen? Vi laget Rosa historier - en annerledes motevisning.

Visningen fant sted på et sted som har en riktig symbolverdi for saken og for Lindex sin målgruppe – Ekebergparken. Vi intervjuet seks kvinner – alle overlevende etter brystkreft, som hver fikk sin egen skulptur kledd opp i Lindex sin Pink Collection. Vi laget en omvisning i parken og skilt til hver skulptur hvor historiene ble fortalt, slik at alle besøkende i parken kunne lese historiene. Media ble også invitert på vernissasjen i parken. Kvinnene fortalte selv sine historier, og en video med de seks kvinnenes historier ble distribuert på Facebook. Salget av Pink Collection ga Rosa sløyfe-aksjonen et bidrag på 2,5 millioner kroner.

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Chris Eliassen
Konsulent Celia Calkin Hansen
Kreativ leder Sindre Holme
Ansvarlig hos kunde Hanne Wergeland
Ansvarlig hos kunde Nina Haugen
Stylist Esmod

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet