Gullblyanten

Ruter: Hopp på, hopp av

Hopp på, hopp av

Tittel Hopp på, hopp av
Kategori Stunt/Event
Byrå McCann/SDG
Kunde Ruter
Produkt Offentlig transort
Innrykket i media Egne flater, utendørs og Facebook
Dato/tid for innrykk Juni 2016

Hvorfor er man så mye flinkere til å utforske steder man drar på ferie, enn sin egen hjemby?

Ruter ønsker at flere skal veldig kollektivt fremfor bil, også i ferier. Vi ville minne folk om at kollektivt er et godt alternativ og samtidig styrke følelsen av at Ruter er lommekjent i byen og en tilbyder av opplevelser. Derfor tok vi med oss et velkjent feriekonsept hjem til Oslo, folierte om et knippe Ruterbusser og arrangerte “Hopp på, Hopp av” - sightseeingbusser som tok deg med til ni ukjente perler i din egen by.

Denne helt egne ruta ble en del av Ruters tilbud en hel helg. Alle avganger dukket opp i reiseplanleggeren og prisen for å delta var en vanlig enkeltbillett.

Over 5000 deltok på eventet, men ordet spredte seg langt utover det og sørget for en økning i fritidsreiser på 25%.

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Ingrid Lea
Art Director Thale Høy-Petersen
Art Director Torny Hesle
Konsulent Bjørn Erling Solberg
Prosjektleder Mette Løland
AD-assistent Anne Hildremyr
Eventbyrå Nova Vista
Ansvarlig hos kunde Annika Aste Mørch
Ansvarlig hos kunde Lisa Andersen
Ansvarlig hos kunde Vibeke Skar
Grafisk Design Torjan Rood Vastveit
Illustrasjon Karl Bryhn

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet