Gullblyanten

Mattid: Arne blir digital

Arne blir digital

Tittel Arne blir digital
Kategori Integrert
Byrå Creuna AS
Kunde Mattid
Produkt Matkasse
Innrykket i media Facebook, YouTube, Spotify-ads, Spotify branded playlist, Kahoot, Instagram, App, Radio Trondheim
Dato/tid for innrykk 2016.10.11 -
URL http://arneblirdigital.com/

Det er mange tilbydere av matkasse-konsepter, og det blir stadig fler. Det var derfor ingen enkel oppgave å skulle lansere Arne Brimis matkasse MATTID, som siste kokk i rekken. Aktørene forteller oss gjentatte ganger om varierte og sunne menyer, at hverdagen blir enklere og om lokalproduserte råvarer. De fleste er også komponert av en kyndig og kjent matmann. Så, hva er det som skiller Arnes matkasse fra andre, og hvordan skulle vi få oppmerksomhet rundt lanseringen?

Det er ihvertfall én ting som gjør anledningen unik:
Arne Brimi har i en årrekke vært regnet som norges fremste eksponent for norsk matkultur. Det han derimot ikke er særlig kjent for eller med, er internett. Brimi-mat på nett er derfor Arnes første steg mot full digital transformasjon!

Gjennom konseptet “Arne blir digital”, blir vi kjent med en ny og overaskende side av mesterkokken; For han er emojis, blogging, 3D briller, QR-koder og streaming av musikk like nytt og spennende som matkasser kan være for andre. Digitale krumspring fra Norges mest analoge kokk, dannet grunnlaget for innhold på tvers av kanaler som i første omgang skulle sjarmere Trøndelag, deretter resten av landet.

Bidragsytere

Rolle Navn
Konsulent John Aurtande
Prosjektleder Lisbeth Fasting
Emoji designer Fredrik Stabenfeldt
Kreativt ansvarlig Oskar Bringager
Kreativt ansvarlig Pål Jespersen
Produksjonsbyrå Parkas production
Regissør Sverre Koch
Webutvikling Kent Robin Haugen
Webutvikling Åsmund Indrebø Næs

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet