Gullblyanten

TINE: Sponsorvignetter OL i Rio 2016

Sponsorvignetter OL i Rio 2016

Tittel Sponsorvignetter OL i Rio 2016
Kategori Håndverk
Byrå McCann/SDG
Kunde TINE
Produkt Profil, TINE Brunoster, Norvegia, Tinemelk, TINE Yoghurt, Sunniva, Biola.
Innrykket i media TV2
Dato/tid for innrykk 5.8.-21.8.16

Sommeren 2016 var hele Norges øyne rettet mot TV2s OL-sendinger fra Rio. TINE ønsket å koble det verdifulle sponsoratet til sitt flunkende nye sponsorkonsept “Gi næring til drømmene”.

Utfordringen var TV2s strenge sponsorregler. De 6 sekunder korte sponsorplakatene kunne ikke benytte noen form for idé, slagord eller elementer fra øvrig kampanjemateriell. Så hvordan kunne vi sniklansere et nytt konsept uten å si slagordet?

Idéen var å vise at store idrettsprestasjoner har sitt utspring i god ernæring fra TINEs produkter.

Det ble laget totalt åtte filmer. Sju filmer promoterte ulike TINE-produkter, og tok utgangspunkt i idrettsgrener hvor Norge hadde sine sterkeste kort. Den siste filmen fokuserte på folkefesten og var for TINE.

Kampanjen scoret hele 58% over benchmark på motiverende effekt (AdEval), og tok TINE fra 2. plass til en klar ledelse på Sponsortoppen (Kantar TNS).

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Adam Billyeald
Tekstforfatter Jørgen Lauré
Konsulent Paal Tarjei Aasheim
Prosjektleder Kristin Lien
Compositor Alex Wolf
CG Artist Espen Nordahl
Produsent, Storm Studios Fredrik Arntzen
CG Artis Håvard Munkejord
Animasjonsregissør, Storm Studios Lars Ellingbø
FX Artist Magnus Pettersen
Concept Artist Stig Saxegaard
Animator Valdimar Baldvinsson
Ansvarlig hos kunde Ann Kristin Syversen
Ansvarlig hos kunde Cathrine Aasen
Ansvarlig hos kunde Kirsti Tomassen
Ansvarlig hos kunde Martine Mathisen

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet