Gullblyanten

Hydro: Den norske verdensstjernen

Den norske verdensstjernen

Tittel Den norske verdensstjernen
Kategori Film
Byrå Burson-Marsteller
Kunde Hydro
Produkt Reklamefilm
Innrykket i media TV2, Landsdekkende kino, Youtube og Facebook
Dato/tid for innrykk 13. november – pågående

Hydro produserer Norges 3. største eksportvare, men de færreste er klar over dette. Der olje og fisk troner på første- og andreplass, er tredjeplassen sjelden nevnt. Samtidig viser undersøkelser at de fleste nordmenn fortsatt tror Hydro driver med olje, en virksomhet de trakk seg ut av for mange år siden. B-M utviklet derfor en ny merkevarestrategi for Hydro, hvor det å fortelle historien om aluminium og dens egenskaper var helt sentral. "Evig fornybar aluminium" er det nye slagordet. Et av hovedtiltakene for den nye strategien har vært en serie med reklamefilmer som handler om "Den norske verdensstjernen". En historie om aluminium fra Norge, verdsatt over hele verden. Filmserien skal bruke nordmenn som er store i utlandet, for å fortelle om hvor viktig Hydro og aluminium er for verden. Den første filmen ble publisert i november 2016, og film 2 slippes i uke 5 (30. januar) på TV og digitale plattformer. Flere filmer vil komme i løpet av 2017. Målet med filmen er å bygge nasjonal stolthet og kunnskap om aluminium, og at det er utelukkende aluminium Hydro driver med.

Bidragsytere

Rolle Navn
Reklamebyrå Burson-Marsteller
Art Director Kjetil Falkum Løvik
Tekstforfatter Markus Ekornes Myhre
Prosjektleder Lars Vidar Gullestad
Ansvarlig hos kunde Hanne Haugen
Filmfotograf Stoeps Lagensteiner
Klipp Ove Kenneth Nilsen
Lyd Preben Grieg Halvorsen
Musikk Kåre Vestrheim
Producer Helene Hovda Lunde
Produksjonsbyrå One Big Happy Family
Regissør Hans Petter Moland

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet