Gullblyanten

AVARN Security AB: Visuell identitet for AVARN Security

Visuell identitet for AVARN Security

Tittel Visuell identitet for AVARN Security
Kategori Identitet
Byrå Superblaise
Kunde AVARN Security AB
Produkt Visuell identitet
Innrykket i media Lanseringsevent av identitet 09.05.2016
Dato/tid for innrykk Lansering av identitet 09.05.2016
URL http://avarn.se/

Fra 2000 gikk G4S gjennom en rekke store endringer; flere fusjoneringer og oppkjøp førte til en splittet internkultur. De ulike lokalkontorene tok selvstendige avgjørelser, og merkevaren ble oppfattet på forskjellige måter avhengig av hvor man var i verden.

Da G4S ble kjøpt opp av Sector Alarm i 2014 måtte selskapet omstruktureres. Hovedmålet var å skape en samlet merkevare som alle medarbeidere kunne være stolte av og føle eierskap til. De trengte en ny visuell identitet som virket samlende for hele bedriften.

Konseptet for den visuelle identiteten er formasjon. Logosymbolet som fokuserer på tilknytningen mellom enkeltelementer representerer et samlet selskap som opererer som en forent, innovativ og fleksibel kraft. En aktør som endringsvillig tilpasser seg etter ulike situasjoner og behov, for å kunne tilby den beste skreddersydde tjenesten for sine kunder.

Bidragsytere

Rolle Navn
Konsulent Anniken Fjelberg
Konsulent Joachim Levin
Prosjektleder Victoria Salbu
Kreativ leder Kristine Lillevik
Ansvarlig hos kunde Sara Carnesjö
Grafisk Design Kristofer Haugvik
Grafisk Design Ole Fredrik Ekern
Produksjonsbyrå Stir AS
Webutvikling Kodebyraaet

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet