Gullblyanten

Aleap: Visuell identitet for Aleap

Visuell identitet for Aleap

Tittel Visuell identitet for Aleap
Kategori Identitet
Byrå Superblaise
Kunde Aleap
Produkt Visuell identitet
Innrykket i media Lanseringsevent for identitet 12.10.2016
Dato/tid for innrykk Lansering av identitet 12.10.2016
URL http://www.aleap.no/

Aleap tilbyr kompetanse, infrastruktur, kapital og nettverk for startups i helsesektoren. Deres oppgave er å bidra til å skape ekspansive og vellykkede bedrifter, både i Norge og globalt. Aleap ble offisielt åpnet i oktober 2016, og trengte en visuell identitet som kommuniserte at de forstår hvordan det er å være en startup.

Den visuelle identiteten baserer seg på de fire fasene av en oppstart Aleap opererer innenfor: idéfasen, pre-inkubasjon, inkubasjon og post-inkubasjon. Disse fasene er visualisert som grafiske figurer og illustrerer Aleaps misjon. De viser også hvordan noe udefinert og smått forvandles til noe større og tydeligere. Figurene er den visuelle identitetens byggestener, og brukes både i logo og i illustrasjonselementer.

I tillegg til at vi ønsket å kommunisere utvikling, ville vi også at logosymbolet skulle symbolisere den uforutsigbare prosessen det er å bygge en startup. Logoen skal illustrere denne utfordrende reisen, som består av både oppturer og nedturer. Dette gjorde vi ved å bruke den gyldne spiral som grunnlaget for komposisjonen. Resultatet er et symbol som uttrykker et element av kaos, men med en klar retning og fremdrift.

Bidragsytere

Rolle Navn
Konsulent Anniken Fjelberg
Prosjektleder Victoria Salbu
Kreativ leder Joachim Levin
Ansvarlig hos kunde Erling Nordbø
Grafisk Design Kristofer Haugvik

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet