Gullblyanten

Grilstad AS: Kan bære lagast en plass

Kan bære lagast en plass

Tittel Kan bære lagast en plass
Kategori Håndverk
Byrå McCann/SDG
Kunde Grilstad AS
Produkt Spekeskinke
Innrykket i media TV2 ,Discovery Network Norway (TVNorge), Fox International channels
Dato/tid for innrykk Mai 2016

Spekeskinka er en selvskreven ingrediens på festbordet i mai. Denne høysesongen har Strandaskinke som markedsleder nytt godt av i mange år. Helt til en dagligvarekjede bestemte seg for å lage en stor kampanje som gikk ut på å få folk til å bytte det kjente spekeskinkemerket (Stranda) til sitt eget merke, og dermed spare en god slant penger. Nordmenn leker som kjent ikke nasjonalromantikere og tuller heller ikke nevneverdig med tradisjonsmåltidene. Dermed ble reklamens oppgave å få nordmenn til å forstå at spekeskinke ikke er spekeskinke. Den typisk norske spekeskinka kommer fra Stranda, kan på grunn av klima faktisk bare lages på Stranda, og er derfor verdt en god slant mer enn andre spekeskinker.

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Jan Petter Ågren
Art Director Stian Birkelid
Konsulent Bjørn Erling Solberg
Prosjektleder Katrine Berget
Ansvarlig hos kunde Hilde Sorken
Filmfotograf Jens Ramborg
Producer Håkon Sørensen
Produksjonsbyrå Babusjka
Regissør Thomas & Mads

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet