Gullblyanten

Senkveld / Plan B: #HjelpHaraldHjem

#HjelpHaraldHjem

Tittel #HjelpHaraldHjem
Kategori Sosiale medier
Byrå Brunch Oslo
Kunde Senkveld / Plan B
Produkt Senkveld
Innrykket i media Prosjektet ble vist på Senkvelds facebook-sider, instagram, snapchat og twitter, og på et eget live-senter på TV2. Det ble også vist som en egen del av sesongfinalen av Senkveld høsten 2016.
Dato/tid for innrykk 28. august - 01. september
URL http://live.tv2.no/hjelpharaldhjem

BAKGRUNN:

Høsten 2016 skulle Senkveld med Thomas & Harald på med sin 27. sesong. Mye har skjedd i mediehverdagen i løpet av de 13 årene programmet har vært på lufta.

For å teste om publikum fortsatt ville se gutta på skjermen, og om Thomas & Harald klarer å engasjere i nye medier, bestemte vi oss for å sette dem på den ultimate prøven.

IDÉ:

5 dager før innspilling av premieren sendte vi Harald til en ørken i Marokko. Uten penger, crew, billetter eller noe sted å sove måtte han tilbakelegge 4000km kun med hjelp fra sosiale medier.

Via en direktesendt stream på TV2s livesenter, samt oppdateringer på Facebook, Snapchat, Instagram og Twitter kunne fansen følge Haralds reise minutt-for-minutt.

RESULTATER

Over 1.000.000 videovisninger i SoMe
Over 100.000 likerklikk
8616 tips og kommentarer
285 000 unike seere på live-streamen
17.1 minutter gjennomsnittstid på live-stream.

Og ikke minst; Harald rakk sendingen med 37 minutter!

Bidragsytere

Rolle Navn
Tekstforfatter Markus Ivan Johansson
Tekstforfatter Simen Braathen
PR-rådgiver Andreas Øverland
Ansvarlig hos kunde Christina Eriksen Fagernes

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet