Gullblyanten

Orkla Confectionery & Snacks: Et lite støkk i Norge

Et lite støkk i Norge

Tittel Et lite støkk i Norge
Kategori Print
Byrå We Are Live
Kunde Orkla Confectionery & Snacks
Produkt Nidar Melkesjokolade
Innrykket i media Helsides print i Dagbladet, VG og Aftenposten
Dato/tid for innrykk 30. september

Når det kommer til ren melkesjokolade, har Freia en ekstremt sterk posisjon og er nærmest en del av den norske folkesjela. At Freia, som hadde 95 % markedsandel, tapte en blindtest mot underdogen Nidar i TV2-programmet Matkontrollen var en stor overraskelse for sjokoladeglade nordmenn. Vi kastet oss rundt og var ute med en annonse allerede morgenen etter programmet ble vist, for å fortelle om resultatet av blindtesten. I annonsen har vi lekt oss med konkurrentens kjente stil og språk for å understreke resultatet som skapte "et lite støkk i Norge".

Bidragsytere

Rolle Navn
Reklamebyrå We Are Live
Art Director Fredrik Bjørn
Tekstforfatter Martine Helene Flatlie
Tekstforfatter Simen Frogner
Konsulent Christian Bernt
Konsulent Herman Stormyr
Ansvarlig hos kunde Julie Charlotte Drechsler
Ansvarlig hos kunde Lise Marie Stavedal
Ansvarlig hos kunde Per Ottar Grotle
Grafisk Design Susan Hansen
Illustrasjon Nonsense

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet