Gullblyanten

TVNorge: 25 grunner

25 grunner

Tittel 25 grunner
Kategori Print
Byrå Futatsu Industries
Kunde TVNorge
Produkt Landskampen mellom Norge og Tyskland
Innrykket i media Bild Munchen.
Dato/tid for innrykk 3. september '16

I forkant av kvalifiseringskampen mellom Norge og Tyskland på Ullevål, ønsket TVNorge å gjøre en aktivitet for å skape ekstra blest rundt kampen.

Vi lanserte derfor kampanjen #25grunner – der nordmenn selv kunne bidra med sine grunner til at Norge skulle vinne kampen.

25 av de friskeste grunnene ble oversatt og rykket inn som annonse i den tyske dagsavisen Bild dagen før kampen.

Målet med annonsen var ubetalt dekning i media her hjemme, samt spredning i sosiale medier (begge deler med suksess).

I tillegg til annonsen ligger det vedlagt en oversettelse, samt en casefilm som viser kampanjen bak annonsen.

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Kristoffer Reppen
Tekstforfatter Aris Theophilakis
Tekstforfatter Sigurd Solberg
Konsulent Svein Larsen
Prosjektleder Annikken Tangen Bekkedal
AD-assistent Håkon Mathiesen
AD-assistent William E. Grøslie
Medieansvarlig Alexander Mostue
Medieansvarlig André Thorsen
Ansvarlig hos kunde Hanne McBride
Ansvarlig hos kunde Rebecca Rørmark
Grafisk Design Niri Bøyesen

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet