Gullblyanten

Tine SA: Osteriet utforsker

Osteriet utforsker

Tittel Osteriet utforsker
Kategori Stunt/Event
Byrå We Are Live
Kunde Tine SA
Produkt Osteriet.no
Innrykket i media Sosiale medier
Dato/tid for innrykk 1. november 2016
URL http://www.tine.no/osteriet

Osteriet er TINEs eget nettsted for ost.
Kjennskapen var lav, og det måtte vi gjøre noe med.

Målgruppen til Osteriet er matentusiaster som er opptatt av mattrender, restaurantåpninger og å spise god mat.

For å vekke deres interesse forvandlet vi osteriet.no til Norges første osterestaurant der målgruppen kunne bestemme menyen via nettet for å få sine villeste ostefantasier oppfylt. På denne måten klarte vi å skape engasjement både digitalt og fysisk.

Restauranten ble raskt et hot møtested hvor folk fikk smake eksperimentelle retter og lære om ost. I to dager serverte vi retter som var foreslått av målgruppen – og komponert av Michelin-kokker.

Eventet var en suksess fysisk med over 1000 besøkende, men også digitalt med en engasjementsrate på 9,4 % (engasjementrate er hvor mange av de eksponerte som engasjerer seg) som resulterte i en kjennskapsøkning fra 5 til 10 % på to uker.

Bidragsytere

Rolle Navn
Reklamebyrå WAL
Tekstforfatter Martine Flatlie
Konsulent Andreas Borgen
Konsulent Herman Stormyr
Prosjektleder Kristoffer Baastad
Ansvarlig hos kunde Mari Gregersen
Ansvarlig hos kunde Marianne Grøtte
Fotograf Andreas Bjørseth
Illustrasjon John Christian Ferner Apalnes
Lyd Postmenn
Producer Elisabeth Nøstvik

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet