Gullblyanten

Slottsfjellfestivalen: Karma Snap

Karma Snap

Tittel Karma Snap
Kategori Stunt/Event
Byrå Kitchen
Kunde Slottsfjellfestivalen
Produkt
Innrykket i media Facebook, instagram og snapchat
Dato/tid for innrykk 12. - 17. Juli 2016

Slottsfjellfestivalen ville forhindre at fjorårets tafsetrend på festivaler nådde dem.

Løsning:
Hvis folk ser folk behandle folk bra, blir det mer naturlig for folk å behandle folk bedre. Så vi laget Karma Snap spesifikt for å promotere positive handlinger: En daglig påminner om at gjør du bra ting, skjer det bra ting. For å få fart på de gode handlingene trengte vi gode eksempler: Så vi dro ut og møtte publikum!

Hver dag, fra campen åpnet til festivalens slutt, la vi ut ulike oppgaver på Slottsfjells Snapchat-konto. For eksempel: «Hjelp noen å sette opp teltet sitt», eller små ting som «ha en fremmed på skuldrene under en konsert».

Slottsfjells Karma-team løp rundt mellom de gode handlingene og delte ut fine premier så vel som en og annen kjendis. Møtene ble kringkastet daglig via Facebook live, Instagram, Snapchat og Jodel.

Og hva oppnådde vi? Ingenting.
Null klager eller anmeldelser på upassende oppførsel!

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Tom Andersson
Tekstforfatter Maren Gimnes
Konsulent Tom Andersson
Prosjektleder Karoline Nybakk
Kreativt team Aasmund Aamundsen
Kreativt team Adam Grüner
Animatør Adam Grüner
Produsent Iben Middlethon Tjessem, Little Big Sister
Ansvarlig hos kunde Johannes Lund
Filmfotograf Michael Ray VC Angeles

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet