Gullblyanten

COOP: The Next Big Thing

The Next Big Thing

Tittel The Next Big Thing
Kategori Film
Byrå ANTI INC
Kunde COOP
Produkt COOP moderbrand
Innrykket i media TV, Kino, Facebook, etc.
Dato/tid for innrykk 03.01.17 - pågående

Det som virkelig skiller COOP fra konkurrentene er eierskapsmodellen; at kundene eier butikkene gjennom kooperativer.

Utfordringen er at dette også kan føles som en anakronisme - en overlevning fra gamledager. Dette gjør at COOP av mange, spesielt i den yngre delen av målgruppen, oppleves som traust og utdatert.

Da vi utviklet et nytt filmkonsept ønsket vi å gjøre eiermodellen aktuell for vår, tid og pakke den inn i et tilsvarende moderne formspråk. Vi ville minne målgruppen om at Coop er høyst levedyktig og at deres 33 000 ansatte jobber i et selskap for fremtiden.

Med dette i tankene kom vi frem til hva Coop egentlig er - det er delingsøkonomi i praksis. Så når en hel start-up verden nå leter etter den nye store delingsøkonomi-ideen tenkte vi det var greit å minne om at dette har eksistert i 150 år.

Filmgrepet gjorde oss i stand til å snakke konkret om COOPs mange fordeler, uten å være anmassende, for i munnen på en Silicon Valley hipster kan ord som sharing economy, co-owner, profit sharing og "why should one rich guy make all the money on things everyone just need" føles som en helt ny idé.

Bidragsytere

Rolle Navn
Prosjektleder Hege Nalum-Utaker
Prosjektleder Marthe Fagerli
Rådgiver/Kreatør Behnam Farazollahi
Musikk-stylist Jesper Gadeberg
Komponist Johannes Ringen
Grade Julien Alary
Online Kjetil Haugen
Kreativ leder/Kreatør Per Kristian Voss Halvorsen
Etterarbeid Uhørt
Line producer World Wide Productions
Ansvarlig hos kunde Aud Lundstad
Ansvarlig hos kunde Kristin Kurthi
Ansvarlig hos kunde Per Olav Andersen
Filmfotograf Anders Flatland
Klipp Thommas Trælnes
Lyd Marius Brovold
Producer Knut Jensen
Produksjonsbyrå White Rabbit
Regissør Stefan Faldbakken

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet