Gullblyanten

Telia: Dronekakebaking

Dronekakebaking

Tittel Dronekakebaking
Kategori Onlinefilm
Byrå DDB Oslo AS
Kunde Telia
Produkt Telia 4G
Innrykket i media Facebook og YouTube
Dato/tid for innrykk 37-41

I starten av 2016 ble NetCom til Telia, og samtidig endret merkevaren seg. Nå skulle de være et teknologioptimistisk og lekent selskap som var i tråd med tiden.

Mai 2016 ble Telias 4G-nett kåret til Norges beste for første gang, og det ville de markere med en storslagen feiring. 

Resultatet ble et uhøytidelig og selvironisk eksperiment som tar et spøkefullt oppgjør med dronehypen og bryter med bransjespråket.

Prosjektet var også laget for å ha spredningspotensial, og når kampanjen var over hadde nesten to millioner sett filmen på nettet. Selv om den bare var ment for det norske markedet ble den også plukket opp på en rekke tech- og reklameblogger i USA, Frankrike og Sør-Amerika, og etter et par uker ringte en japansk TV-kanal og ville ha tillatelse til å vise filmen på japansk morgen-TV.

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Even Moseng
Art Director Torstein Søreide Skogedal
Tekstforfatter Kenneth Lamond Johansen
Tekstforfatter Thomas Larsen Eltvik
Konsulent Marius Jensen
Prosjektleder Gro Marwold
Kreativ leder Petter Gulli
Ansvarlig hos kunde Ingvild Stubhaug Steg
Ansvarlig hos kunde Ole Andre Skarbøvik
Byråproducer Cyril Boije
Grafisk Design Eda Lyngra
Produksjonsbyrå Animasjonsdepartementet

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet