Gullblyanten

HINT: Navn og identitet for HINT

Navn og identitet for HINT

Tittel Navn og identitet for HINT
Kategori Identitet
Byrå ELLE mELLE
Kunde HINT
Produkt Navn og identitet
Innrykket i media
Dato/tid for innrykk 01.04.2016

Et HINT av nye trender.

HINT er en klesbutikk lokalisert i jugendbyen Ålesund. Med få kjedeuavhengige butikker igjen i gatene, var tanken å skape et frisk pust i en av Norges vakreste bysentrum. En butikk som leter etter de unike plaggene og merkene, som skiller seg ut i gatebildet.

ELLE mELLE har bistått i hele prosessen fra utvikling av navn og visuell identitet til utforming av vindusutstillinger, skilting, dekor og bæreposer.

Konseptet og den visuelle profilen baserer seg på dekorelement bestående av flekker som symboliserer plaggene som er unike og forskjellige i seg selv, men som også passer sammen og blir en større helhet.

På samme måte som mote- og trendverdenen stadig er i endring vil profilen til HINT kunne endre seg. Logoen vil bestå mens former og farger endres. Streken som binder bokstavene i logoen sammen representerer den «hjelpende hånden» som er tilstede. Ved hjelp av butikkens ekspertise kan kunden finne og sette sammen plagg til et komplett antrekk.

Navnet HINT er dynamisk og kan brukes i butikkens kommunikasjon utad året rundt, f.eks. «Et HINT av sommer», «Et HINT av Paris», «Et HINT av eleganse».

Bidragsytere

Rolle Navn
Prosjektleder Yvonne Aarset
Alle ansatte på huset ELLE mELLE
Grafisk Design Guro Synes
Grafisk Design Marielle Benedicte Blaalid

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet