Gullblyanten

KK: Nytt annonseformat

Nytt annonseformat

Tittel Nytt annonseformat
Kategori Innovasjon
Byrå Hyper
Kunde KK
Produkt Nye kk.no
Innrykket i media kk.no
Dato/tid for innrykk Mai 2016 - til nå
URL http://kk.no/

Historisk har annonser i mote og kvinnemagasiner vært en like stor kilde til inspirasjon som det redaksjonelle innholdet.

Når vi fikk i oppgave å lage nye kk.no ønsket vi tilby leseren det samme gode samspillet mellom glossy annonser og redaksjonelt innhold også digitalt.

Det ble gjort gjennom å konvertere den klassiske magasinhelsiden om til en digital helside som gir annonsører stor plass til å presentere sitt budskap.

KK.no sitt helt nye helsides annonseformat er responsivt. Annonsen vil derfor framstå like elegant og inspirerende – uansett digitalplattform.

Det nye annonseformatet har hele 67 % høyere reklamesynlighet totalt og hele 88% høyere synlighet på mobil. Det har gitt KK en stor tilvekst av nye annonsører og lesere.

Det nyskapende fullformat-annonseproduktet kjøres nå på alle Aller Media sine digitale siter og har fått anerkjennelse internasjonalt. Nylig ble nye KK.no nominert i Lovie Awards for dette annonseproduktet og Google er så begeistret at de nå har laget et case study.

Nye KK.no har også opplevd en eventyrlig vekst på hele 43 % unike brukere, og er for første gang Norges ledende nettsted for kvinner og det femte største nettsted totalt.

Bidragsytere

Rolle Navn
Konsulent Lars-Petter Windelstad Kjos
Prosjektleder Silje Høgaas
Grafisk Design Andreas Kamphaug
Grafisk Design Jonas Helgeneset
Webutvikling Mathias Benjaminsen
Webutvikling Peter Sergeev

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet