Gullblyanten

Kia Motors Norge: Kia Puslespill

Kia Puslespill

Tittel Kia Puslespill
Kategori Print
Byrå Hyper
Kunde Kia Motors Norge
Produkt Sportage
Innrykket i media Dagbladet
Dato/tid for innrykk 16. 02.2016

Sportage har de siste 10 årene vært Kias storselger i Norge. Når NYE Sportage skulle lanseres fikk vi i oppgave å skape positiv oppmerksomhet rundt bilen og dens mange nyheter.

Vår løsning var å kjøpe alle annonser i Dagbladet og gjøre noe ingen andre annonsører har gjort tidligere: Vi ba leseren om å klippe avisen i fillebiter og selv pusle sammen årets viktigste KIA nyhet.

Hver av de ulike bitene i puslespillet inneholdt en nyhet. På den måten fungerte bitene som selvstendige annonser. Selv de som sto på hodet.

For at alle bitene i puslespille skulle falle på plass, skapte vi flere helt nye annoseformater sammen med med annonsedesken i Dagbladet.

Denne løsningen ville kreve en del egeninnsats av leseren, så det var naturlig å gjøre aktiviteten til en konkurranse. Alle som delte et bildet av det ferdige puslespillet i sosiale medier, ble med i trekningen av en sporty hotellweekend til en verdi av 10 000,-.

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Dennis Tönnkvist
Art Director Gro Larsson
Art Director Jørgen Van Santen
Art Director Kim Gothard Taanevig
Art Director Kristian Haukland
Tekstforfatter Frank Nystuen
Tekstforfatter Linn Belck-Olsen
Tekstforfatter Ola Nielsen
Tekstforfatter Trond Petter Sætrang
Tekstforfatter Øistein Skeie
Konsulent Anders Fredrik Von Krogh
Konsulent Trine Weidal
Prosjektleder Lisa Canneaux
Ansvarlig hos kunde Marianne Råge
Grafisk Design Aleksander Bonden Isachsen
Grafisk Design Eirik Penne
Grafisk Design Eva Dufey

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet