Gullblyanten

L/L Voss Fellesbryggeri: L/L Voss Fellesbryggeri – ølserie

L/L Voss Fellesbryggeri – ølserie

Tittel L/L Voss Fellesbryggeri – ølserie
Kategori Pakningsdesign
Byrå Creuna AS
Kunde L/L Voss Fellesbryggeri
Produkt Ølflasker
Innrykket i media Selges i dagligvarebutikker (bl.a. Norgesgruppen), spesialbutikker, på restauranter o.a. utesteder. Foreløpig ett produkt på Vinmonopolet.
Dato/tid for innrykk Lansert sommer 2016.

Voss har en lang ølbryggertradisjon, og L/L Voss Fellesbryggeri ønsker å bringe denne ut i verden.

I tillegg til øl av høy kvalitet, er design på emballasjen en avgjørende faktor for å bli lagt merke til i den stadig voksende kategorien for håndverksbrygget øl.

Fra valg av navn til språk- og designutrykk har vi bygget på det lokale. Ved å være leken, uhøytidelig og personlig underbygger vi vossingenes identitet og skaper lokalt eierskap.

Flaskene har håndskrevne tekster som skal formidle en ”Vossastemning”. Tekstene brukes også på andre flater i profilen, som glass, visittkort, klær og biler – for å gi folk en liten fortelling og noe å snakke om hver gang de er i kontakt med profilen.

Du skal ikke trenge å se logoen for å gjenkjenne hvilket ølmerke dette er. Bryggeriet fokuserer på 330 ml flasker med særegen form. En liten svart ”stubb” av en flaske med fargerik skrift er lett å kjenne igjen og er med på å skape en tydelig identitet. Den svarte flasken skiller seg ikke bare ut, men beskytter også ølet mot lys og øker holdbarhetstiden.

Ølsalget har overgått alle forventninger. Etter noen få måneder på markedet måtte produksjonen dobles.

Bidragsytere

Rolle Navn
Prosjektleder Anne Kindem
Konsept og tekst Arne Hjeltnes
Konsept, design og tekst Marc Ligeti
Konsept og tekst Olav Nausthaug
Konsept, tekst og 3d-visualisering Sebastian Reed
3d-visualisering Sindre Martin Dahl
Konsept, design og foto Stein Øvre
Ansvarlig hos kunde Frode Horvik
Ansvarlig hos kunde Rune Midttun
Ansvarlig hos kunde Steinar Knutsen

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet