Gullblyanten

Hurtigruten: Plant your flag

Plant your flag

Tittel Plant your flag
Kategori Håndverk
Byrå LOS&CO
Kunde Hurtigruten
Produkt Reise
Innrykket i media Internett, TV
Dato/tid for innrykk Oktober 2016-
URL http://www.plantflags.com/

Målet med denne globale kampanjen var å posisjonere Hurtigruten som en av verdens ledende leverandører av bærekraftige explorer-reiser, spesielt til polare reisemål. Hurtigruten er opptatt av å fortelle ekte historier, komme tett på de fantastiske opplevelsene de reisende har og få fram budskapet om bærekraft. Et annet viktig mål var å introdusere hybridskipet MS Roald Amundsen. Løsningen ble kampanjen ”Plant Your Flag”, hvor det kreative utgangspunktet var Roald Amundsens polferd til sydpolen i 1911. Gjennom minidokumentarer, reklamefilmer, landingssiden plantflags.com, annonser, digital spredning og CRM-plan fortalte et knippe internasjonale eventyrere om hvor og for hvilken sak de ønsket å plante sitt flagg. Ved å etablere en relevant link mellom målgruppen og Amundsen – både mannen og skipet – ble reiselystne oppfordret til å plante sine egne flagg med Hurtigruten.

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Jo Espen Johansen
Tekstforfatter Hans Christian Grønn
Konsulent Bård Skjørtorp
Prosjektleder Stine Conradi Prøitz
Kreatør Caroline Nordby
Tekst Dean Clark
Journalist Hedvig Haraldstad
Digital produsent Lukas Szachanski
Kreatør Nikolai Andersen
Rådgiver Nina Golizade
Senior Designer Per Olav Walmann
Etterarbeid Shortcut
Rådgiver Unni-Lovise Berge
Ansvarlig hos kunde Arild Kaale
Ansvarlig hos kunde Katharina Van Daele
Ansvarlig hos kunde Lisbeth Bjerknes
Ansvarlig hos kunde Sybille Waldt
Filmfotograf Johan Hannu
Grafisk Design Caroline Solheim
Grafisk Design Katrine Naustdal
Klipp Magnus Evensen
Producer Hugo Føsker
Producer Per Henry Borch
Producer Rut Solli
Produksjonsbyrå Fantefilm
Produksjonsbyrå Værsågod - nettsideproduksjon
Regissør Andreas Kleiberg
Regissør Gaute Hesthagen
Webdesign Jonathan Averstedt

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet