Gullblyanten

Albertine : Albertine – Visuell Identitet

Albertine – Visuell Identitet

Tittel Albertine – Visuell Identitet
Kategori Student - Design
Byrå Sindre Annweiler
Kunde Albertine
Produkt Visuell Identitet
Innrykket i media http://sindreannweiler.com/albertine/
Dato/tid for innrykk Mars 2017

Albertine er den største bokhandelen dedikert til fransk-engelske bøker i USA. Lokalet ligger i det vakre Payne Whitney bygget i New York og fører mer enn 14,000 titler. Som en del av den franske ambassadens kulturelle program har de en visjon om å bruke litteratur som redskap for å bygge bro og forståelse mellom nasjoner. I tillegg til salg av bøker inviterer de ofte anerkjente forfattere og litterære personligheter til å delta I paneldebatter der de utforsker både populær og klassisk litteratur i et moderne og globalt syn.

I en av lesesalene til Albertine har de et gigantisk håndmalt takmaleri i 1800-talls stil. Inspirert av tak-maleriets tema, astronomi, valgte jeg å sentrere redesignet mitt rundt en sextil. En sextil er et astrologisk symbol som representerer harmoni mellom to enheter som er avskilt i en 30 eller 60 graders vinkel. Vinklingen brukes både i logo og design-systemet der informasjon presenteres i fransk/amerikansk-fargede rektangler som kan minne om ark.

Identiteten har moderne og kontemporære kvaliteter for å passe inn i dagens marked, samtidig som den er retrospektiv og viser forståelse for den gamle arven til fransk litteratur.

Bidragsytere

Rolle Navn
Grafisk Design Sindre Annweiler

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet