Tittel | Brølerøret |
Kategori | Radio / Audio |
Byrå | SMFB |
Kunde | VG |
Produkt | Sponsorat |
Innrykket i media | VG, Facebook, Snapchat, Instagram, Youtube, TV2, Viafree, Amnet |
Dato/tid for innrykk | Januar 2018 |
URL | https://kamprop.vg.no/ |
Når en annonsør vil fortelle at de sponser noe, f.eks. en idrettsutøver, blir det som regel med et bilde av "stjernen" og en tekst som sier "Stolt sponsor av...ett eller annet".
Da VG kom til oss med brief om å fronte sitt sponsorat av håndballgutta i forbindelse med EM, ville vi derfor utfordre sjangeren, og lage noe som gjør VG til en mer engasjert sponsor. Dette er tross alt Norges største sportsavis, og de er med å skape interesse og engasjement for mange ulike idretter hver dag gjennom sin brede dekning.
En viktig del av strategien vår ble å gjøre noe i forbindelse med selve kampene. Det er der slaget står, og det er der engasjementet og idrettsgleden er sterkest. Kan vi bidra til å gjøre en liten forskjell der det teller mest? Øke interessen for kampene og engasjementet i selve kampen?
Løsningen ble tjenesten "Brølerøret". En helt ny måte å heie på, der engasjementet fra norske stuer sendes direkte til tribunen og brøles rett inn i kampen!
Rolle | Navn |
---|---|
Tekstforfatter | Alexander Gjersøe |
Tekstforfatter | Hans Magne Ekre |
Konsulent | Torstein Drogseth |
Prosjektleder | Vibeke Wiedswang |
Account director | Anniken Sletten |
Webutvikling html-bannere | Håvard Svennungsen |
Motion designer | Jørgen Westerberg |
Content Manager | Line Smedstad |
Motion graphics | Mikkel Alex Såghus |
Project manager | Simen Torkehagen |
Motion designer | Øivind Lunde |
Ansvarlig hos kunde | Filippa Wille Paulsen |
Ansvarlig hos kunde | Hanan Jahr |
Ansvarlig hos kunde | Hilde Øier |
Ansvarlig hos kunde | Vjollca Moazzem |
Grafisk Design | Andrea Olaussen Jensen |
Grafisk Design | Ine Anett Ask |
Grafisk Design | Nils Hausken |
Lyd | Christian Sol |
Producer | Maria Lima |
Produksjonsbyrå | JCP Event |
Produksjonsbyrå | Stir Animasjon |
Webutvikling | Man vs Internet |