Gullblyanten

Intersport: Intersport identitet

Intersport identitet

Tittel Intersport identitet
Kategori Identitet
Byrå SMFB
Kunde Intersport
Produkt Sportskjede
Innrykket i media Online, webfilmer, butikk, print, nyhetsbrev
Dato/tid for innrykk Desember 2017

Sportsbransjen er en generisk bransje, preget av løp og kjøp reklame.

Intersport ønsket en total omprofilering og fokus på deres rolle som «ekspertkjeden»

Vår oppgave var å skape en visuell plattform hvor designet underbygget denne posisjonen og skiller Intersport tydelig fra konkurrentene.

Intersport har mange ansatte med høy kompetanse og personlig dedikasjon til det de holder på med. Dette var noe vi ønsket å gjøre til en integrert del av den nye profilen.

Vi lot aktive butikkmedarbeidere fra hele Norge dele noe av sin kompetanse og kunnskap: -gjennom brandfilm, plakater, webfilmer, butikkplakater, nyhetsbrev og i selve butikken.
Til sammen gir de Intersport en stemme utad, og understreker gjennom alle flater at hos Intersport møter du folka som deler din lidenskap.

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Carl Erik Conforto
Art Director Eirik Stensrud
Tekstforfatter Stig Bjøllebakke
Tekstforfatter Thomas Askim
Konsulent Pål Fasseland
Prosjektleder Anna Stenvaag
Prosjektleder Marianne Sørlie
Grafisk Design Benjamin Rodgers
Grafisk Design Camilla Kristiansen
Grafisk Design Daniel Blaker
Grafisk Design Thomas Olufsson

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet