Gullblyanten

IKEA: Strammedagen

Strammedagen

Tittel Strammedagen
Kategori PR
Byrå SMFB
Kunde IKEA
Produkt Vedlikehold
Innrykket i media Facebook, PR, online film, stunt/event, egne kanaler
Dato/tid for innrykk November 2017
URL https://m2.ikea.com/no/no/-6fe07741bb0d11e7ac2b1d8ff1422d28

Fordi så å si alle annonsører deltar, har Black Friday løpt løpsk. Ingen vil risikere å miste den ekstra omsetningen, og resultatet er en masete kjøpefest, som nærmest hyller et tankeløst forbruk. Vi ville derfor demonstrere at IKEA ikke er redde for å gå mot strømmen. Å være en kommersiell aktør trenger ikke å bety at man vil selge folk ting de overhodet ikke trenger. Dette budskapet valgte vi å kommunisere gjennom å avlyse Black Friday for godt, og heller etablere Den Store Strammedagen. Under denne paraplyen, brukte vi kampanjeperioden til å oppfordre folk til å gi IKEA sine produkter lengre liv ved å utføre vedlikehold og reparasjoner.

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Linus Hjellström
Art Director Pia Ølstad
Tekstforfatter Alexander Gjersøe
Tekstforfatter Hans Magne Ekre
Tekstforfatter Sveinung Arnestad
Konsulent Kristian Kristiansen
Prosjektleder Anniken Dehli/ JCP Event
Prosjektleder Mari Engen
Content Manager Hanne Danielsen
Ansvarlig hos kunde Cathrine Boije
Ansvarlig hos kunde Kristian Willanger
Ansvarlig hos kunde Tobias Lien
Grafisk Design Ine Anett Ask
Producer Maria Oljemark
Produksjonsbyrå JCP Event
Produksjonsbyrå Stir Animasjon

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet