Gullblyanten

Glasmagasinet: På ønskelisten i over 100 år

På ønskelisten i over 100 år

Tittel På ønskelisten i over 100 år
Kategori Print
Byrå LLOWBANK
Kunde Glasmagasinet
Produkt Varehandel
Innrykket i media D2, Aftenposten, A-Magasinet
Dato/tid for innrykk 25.8.2017

Glasmagasinet har vært en leverandør av kvalitetsvarer til hovedstaden i over 100 år, men både hus, innhold og målgruppen var nær ved å gå ut på dato. Etter en omfattende oppussing, fikk vi oppgaven å utvikle et nytt kommunikasjonskonsept som skulle bidra til å revitalisere merkevaren. Vi ønsket at Glasmagasinet skulle være noe mer enn et varemagasin, og spille en større rolle i folks liv. 

Vi startet det hele med å minne folk om vår historie. Kampanjen ble startet i print, digitalt og utendørs, hvor vi dokumenterte historien og kunnskapen vår og dermed manifesterte vår posisjon som eksperten på gaver og anledninger. Dette gjorde vi gjennom å vise hva som har vært på folks ønskeliste i over 100 år.

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Tone Humblen
Tekstforfatter Ida Fjeldbraathen
Konsulent Terje Banken
Prosjektleder Hege Kathrine Johannesen
Fotografagent Pudder Agency Hilde Holta
Rekvisitør Kari Sørby
Ansvarlig hos kunde Elisabeth Selvik Hjelle
Fotograf Lasse Fløde
Grafisk Design Kristine Gulheim
Grafisk Design Rune Tyvold

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet