Gullblyanten

VG: Brølerøret

Brølerøret

Tittel Brølerøret
Kategori Integrert
Byrå SMFB
Kunde VG
Produkt Sponsorat
Innrykket i media VG, Facebook, Snapchat, Instagram
Dato/tid for innrykk Januar 2018
URL https://kamprop.vg.no/

Når en annonsør vil fortelle at de sponser noe, f.eks. en idrettsutøver, blir det som regel med et bilde av "stjernen" og en tekst som sier "Stolt sponsor av...ett eller annet"

Da VG kom til oss med brief om å fronte sitt sponsorat av håndballgutta i forbindelse med EM, ville vi derfor utfordre sjangeren, og lage noe som gjør VG til en mer engasjert sponsor. Dette er tross alt Norges største sportsavis, og de er med å skape interesse og engasjement for mange ulike idretter hver dag gjennom sin brede dekning.
En viktig del av strategien vår ble å gjøre noe i forbindelse med selve kampene. Det er der slaget står, og det er der engasjementet og idrettsgleden er sterkest. Kan vi bidra til å gjøre en liten forskjell der det teller mest? Øke interessen for kampene og engasjementet i selve kampen?
Løsningen ble "Brølerøret". En helt ny måte å heie på, der engasjementet fra norske stuer sendes direkte til tribunen og brøles rett inn i kampen!

Bidragsytere

Rolle Navn
Tekstforfatter Alexander Gjersøe
Tekstforfatter Hans Magne Ekre
Konsulent Torstein Drogseth
Prosjektleder Vibeke Wiedswang
Account director Anniken Sletten
Webutvikling html-bannere Håvard Svennungsen
Motion designer Jørgen Westerberg
Content Manager Line Smedstad
Motion graphics Mikkel Alex Såghus
Account manager Simen Torkehagen
Motion designer Øivind Lunde
Ansvarlig hos kunde Filippa Wille Paulsen
Ansvarlig hos kunde Hanan Jahr
Ansvarlig hos kunde Hilde Øier
Ansvarlig hos kunde Vjollca Moazzem
Grafisk Design Andrea Olaussen Jensen
Grafisk Design Ine Anett Ask
Grafisk Design Nils Hausken
Lyd Christian Sol
Producer Maria Lima
Produksjonsbyrå JCP Event
Produksjonsbyrå Stir Animasjon
Webutvikling Man vs Internet

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet