Gullblyanten

Destinasjon Voss: Ny profil, Destinasjon Voss

Ny profil, Destinasjon Voss

Tittel Ny profil, Destinasjon Voss
Kategori Grafisk design - profilprogrammer
Byrå Creuna AS
Kunde Destinasjon Voss
Produkt
Innrykket i media Diverse media
Dato/tid for innrykk mai 2010
URL http://www.visitvoss.no/

Creuna har utviklet profil og destinasjonsmerkevare for Voss med ønske om å sette en ny standard for destinasjons branding. Profil og konseptet tar utgangspunkt i at man på Voss har en bestemt måte å gjøre ting på, eller «the Voss way», og at de har begreper for ting som er ”Voss”, f.eks vossajazz, vossafår osv. Vi laget dermed et begrepskonsept for å beskrive hvordan Voss er annerledes. Dette konseptet fikk et visuelt uttrykk og et eget språk. Et av kriteriene som ble satt var at profilen skulle ha sterk nok appell til at Vossingene ønsket å ha den på t-skjorter – det gjorde de.

Bidragsytere

Rolle Navn
Reklamebyrå Creuna
Art Director Marc Ligeti
Tekstforfatter Marc Ligeti
Konsulent Arne Hjeltnes
Konsulent Harald Fougner
Ansvarlig hos kunde Anne Grethe Bakke
Grafisk Design Marc Ligeti
Grafisk Design Stein Øvre
Webdesign Stian Krosby

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet