Gullblyanten

Solberg & Hansen: Solberg & Hansen

Solberg & Hansen

Tittel Solberg & Hansen
Kategori Grafisk design - profilprogrammer
Byrå Anti & Grandpeople
Kunde Solberg & Hansen
Produkt
Innrykket i media januar 2009
Dato/tid for innrykk januar 2009

Solberg & Hansen AS er en av de største leverandøren av produkter innen spesialkaffe og løsvekt te i Norge. De har eksistert siden 1879 og gjennomgått flere små profil endringer siden den gang. Ny profil ble igangsatt etter ønsket om en samlende helhetlig profil for og forsterke sin posisjon og opptre som en aktør som bruker sin erfaring og kunnskap til og være ledende innen sitt segment. Solberg & Hansen er synlige til sine målgrupper gjennom b.l.a pakningsdesign, kaffekopper, biler, sukkerør og den postale identiteten. Dette skulle nå samles slik at man fikk større gjennomslagskraft hos kjøpere og en reposisjonering av selskapet som en fremtidsrettet bedrift som bruker design som virkemiddel for og oppnå økt salg og en sterk merkevareposisjonering.

Solberg &Hansen er en kunnskapsrik bedrift og navnetrekk skal henvise til erfaringen selskapet har med kaffe. som støtte element er det utviklet ett konsept hvor vi tar utgangspunkt i det og kunne spå i kaffegruten. Solberg&Hansen er de som skal ha best kunnskap om kaffe de skal kunne spå hvilke avlinger og hvilke kaffebønner som skal gjøre det best til året som kommer. De skal se inn i fremtiden, kaffegrut en visuell metafor på dette.

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Kjetil Wold
Prosjektleder Tine Moe
Planner kenneth Pedersen
Grafisk Design Fredrik Melby
Grafisk Design Martin Yang Stousland

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet