Gullblyanten

SMÅL AS: 2469 Profil

2469 Profil

Tittel 2469 Profil
Kategori Grafisk design - profilprogrammer
Byrå Jan Kristian Haavi
Kunde SMÅL AS
Produkt
Innrykket i media
Dato/tid for innrykk
URL http://www.smaal.no/

SMÅL AS er et nystartet firma som skal utvikle småvare konsepter for ulike kanaler og bransjer som sport og dagligvare. SMÅL har i dag to egen produserte merker hvor 2469 er det ene. I tillegg utvikler SMÅL produkter for andre brands. Målsetningen for 2469 er å bli ledende på småvarer i Norge og senere norden. Dvs ta rotta på Ulvang :)

2469 er et fritidsmerke for hele familien som kjennetegnes av god kvalitet og tøff design til en overkommelig pris. Utvalget består av sokker, votter, luer og boxershortser. 2469 skal være nyskapende med fokus på å utvikle de aller beste produktene for store og små i kategoriene fritid, tur, ski, og sport. 2469 skal gi deg det du trenger – og litt til.

PS! Hvis du synes det er noe kjent med tallrekken ”2469” har du helt rett. Stikkordet er Norges høyeste fjell, et sted de svært gode produktegenskapene kommer til sin rett.

Konseptet er enkelt. Vi skal ha fokus på småvarer og gi hele familien tøffe basis produkter til en fornuftig pris. 2469 er det høyeste og stoleste vi har i Norge. Men fjellet er ikke utilgjengelig å kan bestiges av hvermannsen. Derfor synes vi dette er et unikt navn som også ved hjelp av tall kombinasjonen vekker nyskjerrigeheten. Selv om disse varene er i medium minus sikte prismessig, ønsket vi ved hjelp av designet å fremstå som litt bedre. Dvs at designet skal fremstå som moderne og nyskapende slik at kundene føler de får mye igjen for pengene. 2469 skal appelere til alle, ikke bare fjellfolket og det var derfor viktig for oss å beholde det rene og minimalistiske utrykket slik at den når folk i alle aldere.

En forutsetning for å lage et medium minus konsept er at man skal ha i bakhodet at pakningen verken kan koste for mye i produksjon og ei heller se for dyr ut. Så utfordringen har vært: Hvordan skape et lønnsomt medium minus konsept og samtidig ha fokus på design som ser bra ut. Og det føler jeg vi har lykkes med og det ser vi allerede på salget fra 2009. I 2010 vil vi for alvor ta de store stegene til topps :)

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Jan Kristian Haavi
Konsulent Jørn Næss
Prosjektleder Per Løkken
Fotograf Kai Myhre
Grafisk Design Jan Kristian Haavi

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet