Gullblyanten

ODIN Forvaltning: Hugin & Munin

Hugin & Munin

Tittel Hugin & Munin
Kategori Håndverk
Byrå TBWA\Oslo AS
Kunde ODIN Forvaltning
Produkt ODIN Forvaltning
Innrykket i media Dagens Næringsliv, Finansavisen, Kapital
Dato/tid for innrykk Fra januar 2011
URL http://www.odin.no/

Bakgrunn og målsetting for oppdraget/arbeidet:

Kampanjen, som består av print, web og utendørs, skal tydeliggjøre og synliggjøre Odin Forvaltnings profil og filosofi.

Logoen og navnet Odin bærer på vår felles nordiske kulturarv. Dette matcher vi med fotografier fra naturen vi er kjent for i Norden. Resultatet danner et godt bakteppe til å beskrive hvordan Odin, som en nordisk basert aktiv forvalter, jobber for å innfri kundenes forventninger om god avkastning over tid.

Konsept/idé/strategi

– Odin Forvaltning har en investeringsfilosofi som handler om grundig analyse og langsiktighet. Siden både navn og logo har sin opprinnelse i det norrøne, fant vi et visuelt element som både var relevant og iøynefallende, nemlig Odins ravner Hugin og Munin. Som kjent flyr disse ut i verden om morgenen, får med seg alt som skjer, høyt og lavt, og om kvelden setter de seg på Odins skuldre og forteller ham alt de vet.

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Edle Bugge
Tekstforfatter Kristin Selfors
Konsulent Nicholas McLean
Prosjektleder Anja Nordbø
Prosjektleder Hedvig Lyche
Kreativ leder Erik Heisholt
Ansvarlig hos kunde Petter Nordeng
Fotograf Asle Svarverud
Fotograf Billy Bonkers
Grafisk Design Cecilie Authén
Grafisk Design Tom Lenartowicz
Webutvikling Benjamin Aker

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet