Gullblyanten

KSL Matmerk: Beskyttede Betegnelser – Å selge et merke ingen kjenner.

Beskyttede Betegnelser – Å selge et merke ingen kjenner.

Tittel Beskyttede Betegnelser – Å selge et merke ingen kjenner.
Kategori Matvarer
Byrå McCann/Drive/SDG
Kunde KSL Matmerk
Produkt Beskyttede Betegnelser
Innrykket i media Print 2/1s. SAS Norge Magasinet, Scanorama, Dagbladet Magasinet, Dagbladet Søndag og D2
Dato/tid for innrykk Oktober, November og Desember 2010.

Beskyttede Betegnelser er en offentlig merkeordning som svært få mennesker kjenner til, og som langt færre har brydd seg om. Merkeordningen har lange tradisjoner i flere andre land, noe som har kommet en rekke internasjonalt (aner-)kjente produkter til gode.

Vi ønsket å benytte suksesshistoriene fra utlandet til å forklare merkeordningens eksistens. Samtidig ønsket vi å fremheve konkrete eksempler fra vårt eget land. Gjennom å gjøre disse produktene til helter i historien vår, ville Beskyttede Betegnelser få rollen som beskytter av disse heltene.

Dette er et relativt smalt budskap som vi innså at ville møte en del døve ører der ute. Vi valgte derfor å snakke dedikert og informerende til de vi mener kan ha interesse av dette budskapet. Språk, design og medieplassering er en konsekvens av dette valget.

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Kjetill Nybø
Tekstforfatter Sigurd Solberg
Konsulent Kristin Kabbe
Prosjektleder Camilla von Borcke
Planner Elisabeth Søråsen
AD-assistent Nettan Stubberud
Grafisk Design ANTI
Grafisk Design Martin Yang Stousland

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet