Gullblyanten

Skiforeningen: Skiforeningen

Skiforeningen

Tittel Skiforeningen
Kategori Underholdning og fritid
Byrå Reklamebyrået Ernö AS
Kunde Skiforeningen
Produkt Medlemsorganisasjonen Skiforeningen
Innrykket i media Snø & Ski, Aftenposten, Asker & Bærum Budstikke, Dagens Næringsliv
Dato/tid for innrykk Aug. 2010, 02.11.2010, 06.12.2010, 28.01.2011

Annonser:
Det overordnede kommunikasjonsmålet til Skiforeningen er å knytte de gode Markaopplevelsene tettere til Skiforeningen - og gjennom dette nå det forretningsmessige målet på 65 000 medlemmer innen 2013. Kampanjen består av profilannonser og 2 aktiviteter som vi har kalt Finn og Vinn og Til og Fra.

Finn og Vinn:
Finn og Vinn er navnet på en aktivitet der to nye telt ble satt opp og gjemt i henholdsvis Nordmarka og Lillomarka.
Det ble lagt ut nye spor hver dag på Skiforeningens facebooksider, slik at folk kunne finne - og vinne - teltene.
Motivet bak Finn og Vinn var å aktivisere barnefamilier i høstferien, og ikke minst sparke i gang Skiforeningens facebooksatsning.

Til og Fra:
Tanken bak dette var å få folk til å gi bort et medlemsskap i Skiforeningen som julegave.
Det ble laget store og små annonser. I tillegg var Skiforeningen til stede under reåpningen av Holmenkollbanen 6. desember, hvor det ble delt ut solbærtoddy og Kvikk Lunsj til reisende.

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Morten Foss
Tekstforfatter Eirik Hovland
Konsulent Henrik Øines Habberstad
Prosjektleder Marie Bjørnskau
AD-assistent Hallvard Buli
AD-assistent Tom Rainer Thuv
Ansvarlig hos kunde Mette Øines Habberstad
Fotograf Frode Sandbech
Fotograf Haakon Harriss
Fotograf Matti Bernitz

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet