Gullblyanten

KSL Matmerk: Økologi – Koht På Jordet

Økologi – Koht På Jordet

Tittel Økologi – Koht På Jordet
Kategori Matvarer
Byrå McCann/Drive/SDG
Kunde KSL Matmerk
Produkt Økologi
Innrykket i media VG TV
Dato/tid for innrykk 10-14.11.2010

KSL Matmerk promoterer økologi på generell basis. De har ikke noe konkret produkt å selge. Vår oppgave var derfor å gjøre forbrukeren generelt mer positiv til økologisk produkter.

Økologi er av mange forbundet med byråkrati, tvang og dårlig samvittighet. Vi ønsket ikke å forsterke disse assosiasjonene ytterligere – tvert imot, vi ønsket at forbrukeren skulle få en mer lystbasert holdning til økologi.

Ved å blande informasjon med underholdning, og lage reklame som forbrukeren frivillig oppsøkte, ønsket vi å fylle økologi med mer positive verdier.

Vi valgte oss en kjent karakter som har de rette verdiene og som kan å underholde – Kristine Koht. Vi gjorde reklamen vår synlig og tilgjengelig ved å samarbeide med vgtv.no.

Resultatet ble stor oppmerksomhet for svært lite penger. Og mye moro, selvfølgelig.

(PS! Vi lagde 5 episoder av Koht På Jordet. Alle er en del av denne innsendelsen.)

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Kjetill Nybø
Tekstforfatter Sigurd Solberg
Konsulent Kristin Kabbe
Prosjektleder Camilla von Borcke
Planner Elisabeth Søråsen
Producer Aleksander Herresthal
Produksjonsbyrå Seefood

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet