Gullblyanten

TV2: Your Status Got Talent

Your Status Got Talent

Tittel Your Status Got Talent
Kategori Publikasjoner og media
Byrå DIST Creative
Kunde TV2
Produkt Norske Talenter
Innrykket i media Facebook
Dato/tid for innrykk 19. Februar 2010
URL http://workforthejury.com/yourstatusgottalent/

Oppgave:
TV2 ga oss i oppgave å fortelle det norske folk at det populære programmet Norske Talenter snart var tilbake på skjermen.
Målet med kampanjen var å øke oppmerksomheten, samt sikre at så mange som mulig så første program.

Utfordring:
Når TV2 skal promotere nye programmer bruker de sine egne flater flittig. Promospotter og teasere i beste sendetid gir som regel gode seertall. Men denne gangen hadde vi et stort problem; I promoteringsperioden før premieren satt det norske folk klistret til en helt annen kanal - NRK med sin brede dekning av OL i Vancouver. Så promotering på TV2 ville få ekstremt lite oppmerksomhet i forhold til tidligere sesonger.

Derfor valgte vi å ta Norske Talenter ut av TV-ruta hvor kampen om oppmerksomheten allerede var tapt, og fant en kanal selv ikke et OL kan holde oss borte fra; Facebook.

Her meldte vi på hele Norges befolkning i Norske Talenter. Uten at de selv visste det. Ved å la de kjente dommerne gi tilbakemelding på folks statusoppdateringer.

Løsningen krevde ingen kjipe applikasjoner. Man brukte kun funksjoner man allerede kjenner fra Facebook.

Resultet, samt case-film av kampanjen finner dere ved å klikke på vedlagte link.

Bidragsytere

Rolle Navn
Reklamebyrå DIST Creative
Art Director Lars Løe
Art Director Tonje Schøyen Ertzaas
Tekstforfatter Anders Rand
Kreativ Leder / Kreatør Eirik Sørensen
Kreativ Leder / Kreatør Finn Knudsen
Viral Konsulent Martine Kveim
Lead Creative developer Simen Øyan Gjermundsen
Interaktiv Art Director Tom Andersson
Ansvarlig hos kunde Sunniva Lange
Producer Dita Berisha
Produksjonsbyrå Feelgood
Produksjonsbyrå Monster
Produksjonsbyrå Suddenly Oslo

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet