Gullblyanten

TINE: Litago - Et lekent friminutt i hverdagen

Litago - Et lekent friminutt i hverdagen

Tittel Litago - Et lekent friminutt i hverdagen
Kategori Profil
Byrå DIST Creative
Kunde TINE
Produkt Litago
Innrykket i media Litago.no, Facebook, noe utendørs
Dato/tid for innrykk 1. januar 2010 - 1. januar 2011
URL http://workforthejury.com/litago2010/

Bakgrunn:
Litago har siden 2008 hatt merkevareløftet og profilkonseptet ”Et lekent friminutt i hverdagen”. Dette har aldri blitt kommunisert utad som en payoff, men vært en rød tråd i alle aktiviteter som har vært gjennomført.

Utfordring:
Etter å ha opplevd hvordan målgruppen i økende grad responderte på LITAGOs mer involverende kampanjer, og i minskende grad på de tradisjonelle «enveiskampanjene», ble kommunikasjonsstrategien for 2010 lagt med enda større fokus på å benytte kanaler hvor brukerne og merkevaren (og brukerne seg i mellom) får et univers hvor man møtes og sammen skaper samtale, engasjement og gjensidig begeistring.

LITAGO hadde gjennomført to runder med Semesterets smak i 2009, og det var behov for å løfte kommunikasjonen til nye høyder. I en tid da «alle andre» tilbød Facebook-likere å stemme på hva som skulle bli den neste smaken, kunne ikke LITAGO fortsette med det de hadde vært med på å etablere som en standard i 2009. Og når TINEs hovedkonkurrent Q meieriene begynte å kommunisere tungt for det de kalte ”Norges beste sjokolademelk” var det viktigere enn noen gang å opprettholde lojaliteten blant Litago fansen - og spille på deres premisser. Aldri før var engasjement og involvering viktigere. Hvordan kunne vi føre «Norges mest demokratiske merkevare» enda et hakk videre? Selge mer Litago enn noen sinne? Og fortsatt være et lekent friminutt i hverdagen?

Resultatet, og case-filmer fra alle kampanjene gjennomført i 2010 kan dere se ved å klikke på vedlagte link. Vi oppfordrer juryen sterkt til å besøke linken for ytterligere informasjon som ikke kunne lastes opp.

Bidragsytere

Rolle Navn
Reklamebyrå DIST Creative & Jimmy Royal
Art Director Mats André Kristiansen
Konsulent Mona Jensen
Konsulent Morten Isachsen
Kreativ leder Anders Aakre
Frontend Alexander Bech
Designer Daniel Tveiten
Kreativ Leder / Kreatør Eirik Sørensen
Kreativ Leder / Kreatør Finn Knudsen
Digital Konsulent Gineline Kalleberg
Teknisk Ansvarlig Håvard Stranden
Strategisk Konsulent Kristian Lyse
Viral Konsulent Martine Kveim
Utvikler Per Kristian Stoveland
Designansvarlig Per Olav Walmann
Backend Tommy Stomlien
Ansvarlig hos kunde Anette Tvenge
Produksjonsbyrå Jimmy Royal

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet