Gullblyanten

Javabin: Java 4 Ever

Java 4 Ever

Tittel Java 4 Ever
Kategori Håndverk
Byrå Seefood Tv
Kunde Javabin
Produkt Javazone 2010
Innrykket i media javazone.no, Twitter, Facebook og YouTube
Dato/tid for innrykk 25/6-2010 - 10/9-2010
URL http://jz10.java.no/java-4-ever-trailer.html

Javazone er den største konferansen for utviklere i Norden. Til konferansen i 2010 ønsket eventbyrået Macsimum og arrangøren Javabin å skape oppmerksomhet rundt konferansen ved å lage filmer for viral spredning.Hensikten var å ikke selge billetter. men å skape blest og entusiasme rundt arrangementet, samt å gjøre konferansen interessant for utenlandske foredragsholdere. Seefood TV fikk i oppdrag å lage en film med humor som virkemiddel, som skulle fokusere på fordelene med utviklingsplatformen Java kontra konkurrerende platform .NET.
Filmen Java 4 Ever ble lagt opp på Javazone.no og var i løpet av kort tid spredd via Twitter og Facebook og lagt ut på YouTube. Over 1 million så den på YouTube de første 3 dagene og har totalt hatt rundt 4 millioner visninger. Filmen er proppfull av interne vitser og referanser, men hadde en form som gjorde at filmen nådde svært bredt.
Resultatet er at konferansen nå nærmest kan velge og vrake i internasjonale foredragsholdere og arrangementet nyter stor respekt i IT miljøet.

Bidragsytere

Rolle Navn
Konsulent Carl J onstad v/ Macsimum
Konsept Aleksander Herresthal
Manus / konsept Jesper Sundnes
Manus / konsept Simen Alsvik
Producer Aleksander Herresthal
Producer Trine Stubberud
Produksjonsbyrå Seefood TV
Regissør Simen Alsvik

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet