Gullblyanten

TINE: Kuene Bestemmer

Kuene Bestemmer

Tittel Kuene Bestemmer
Kategori Drikkevarer
Byrå DIST Creative
Kunde TINE
Produkt Litago
Innrykket i media Egen nettside integrert med facebook og twitter. Alle besøkende til siden kom kun av viral spredning.
Dato/tid for innrykk 20 - 25 September 2010. I forkant hadde vi teaseraktiviteter og polls på facebook. Under- og i etterkant av live-stuntet jobbet vi strategisk PR både analogt og digitalt.
URL http://workforthejury.com/thecowsdecide/

Oppgave:

Litago har de siste to årene latt forbrukerne bestemme hva neste Semesterets Smak skal være, noe folk har satt stor pris på og velvillig engasjert seg i. Vår oppgave var å lage en morsom og engasjerende kampanje hvor neste Semesterets Smak skulle kåres. Kampanjen skulle skape oppmerksomhet rundt merkevaren og bygge Litago top of mind.

Utfordring:

LITAGO hadde gjennomført to runder med Semesterets smak i 2009, og det var behov for å løfte kommunikasjonen til nye høyder. I en tid da «alle andre» tilbød Facebook-likere å stemme på hva som skulle bli den neste smaken, kunne ikke LITAGO fortsette med det de hadde vært med på å etablere som en standard i 2009. I tillegg dukker det hele tiden opp nye konkurrenter og produkter rettet mot Litagos målgruppe. Og når konkurrenten
Q-Melk begynte å kommunisere tungt for det de kalte ”Norges beste sjokolademelk” var det viktigere enn noen gang å opprettholde lojaliteten blant Litago fansen - og spille på deres premisser. Aldri før var engasjement og involvering viktigere. Hvordan kunne vi føre «Norges mest demokratiske merkevare» enda et hakk videre? Og selge mer Litago enn noen sinne?

Idéen ble å la kuene selv bestemme neste Semesterets Smak!

Resultatet, og case-film fra kampanjen kan dere se ved å klikke på vedlagte link.

Bidragsytere

Rolle Navn
Reklamebyrå DIST Creative
Tekstforfatter Tina Rygh
Konsulent Lukas Szachanski
Kreativ leder Eirik Sørensen
Kreativ leder Finn Knudsen
Frontend Alexander Bech
Digital Konsulent Gineline Kalleberg
Produksjon på location JCP
Strategisk Konsulent Kristian Lyse
Viral Konsulent Martine Kveim
Interaktiv Art Director Mats André Kristiansen
Designansvarlig Per Olav Walmann
Backend Tommy Stomlien
PR Trigger Oslo
Ansvarlig hos kunde Anette Tvenge
Produksjonsbyrå Jimmy Royal

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet