Gullblyanten

Gjensidige Forsikring: Vann finner alltid nye veier

Vann finner alltid nye veier

Tittel Vann finner alltid nye veier
Kategori Håndverk
Byrå McCann/Drive/SDG
Kunde Gjensidige Forsikring
Produkt Internmotivasjon for rådgivere
Innrykket i media
Dato/tid for innrykk Januar 2010

Gjensidige hadde 5 000 vannflasker de måtte bruke til noe. De bestemte seg for å sende dem ut som ”motivasjonsgaver” til alle rådgivere i selskapet, for å fortelle at de nå også ville bli belønnet for tid de bruker på å holde på kunder.

Vår oppgave ble dermed å få temaet “vann” til å harmonere med noe så konkret som ”belønning for kundebevaring”. En slags kreativ tvangstrøye, altså, så her måtte det fintenkes på tekst.

Løsningen ble en innledende tekst i brosjyren, som kobler vannets egenskaper med et matnyttig tankesett for rådgivere. Lett metaforisk innpakket, men utvetydig budskapsmessig.
For at dette ikke bare skulle bli et fiffig anslag, er resten av brosjyren skrevet i samme stil – et uvant grep i en bransje som er svært formell.

Et PS: Om innledningen skal vurderes alene, eller som del av den tekstmessige helheten i brosjyren, er egentlig opp til leselysten hos det enkelte jurymedlem. Godt håndverk er det åkke som.

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Einar Nonstad
Tekstforfatter Einar Fötschl
Konsulent Ina Svarød
Prosjektleder Elisabeth Lassen

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet