Gullblyanten

Burger King: Pay It Your Way

Pay It Your Way

Tittel Pay It Your Way
Kategori Butikker, restauranter og kjeder
Byrå DIST Creative
Kunde Burger King
Produkt Nice Price
Innrykket i media Facebook, utendørs og i restaurant
Dato/tid for innrykk 28/4-2010
URL http://workforthejury.com/payityourway/

Oppgaven:

Oppgaven vi fikk var å skape oppmerksomhet rundt Burger Kings Nice Price konsept, og minne målgruppen på at du alltid kan få et billig måltid hos Burger King.

Utfordringen:

Burger King har mindre markedsbudsjetter enn hovedkonkurrenten McDonalds, som i tillegg kommuniserer tungt rundt sine Nice Price produkter. Burger Kings Nice Price tilbud i kampanjeperioden var den helt nye burgeren Hot Salsa. Den kostet bare 18 kroner, men noen ganger kan selv det være litt mye for en student med trangt budsjett eller en tenåring som lever på lommepenger. I hvertfall når McDonalds leverer cheeseburgere til 10 kr. Hvordan kunne vi forsikre oss om at alle hadde råd til å prøve den nye Hot Salsa burgeren? Uansett hvor lite penger du måtte ha? Og samtidig skape ekstra oppmerksomhet rundt Burger King og deres mantra Have It Your Way?

Vi fant en valuta ingen hadde gitt en verdi enda - og som alle har råd til - Facebook-likes!

Vi laget et system som ga kundene muligheten til å betale burgeren sin med Facebook likes, og hvor vi samtidig oppnådde en fantastisk spredning av Burger King i sosiale medier.

Resultatet, og case-film fra kampanjen kan dere se ved å klikke på vedlagte link

Bidragsytere

Rolle Navn
Reklamebyrå DIST Creative
Art Director Andreas Skaranger
Art Director Even Moseng
Prosjektleder Nina Inberg
Produsent Dita Berisha
Kreativ Leder / Kreatør Eirik Sørensen
Kreativ Leder / Kreatør Finn Knudsen
Designbyrå Heydays
Viral Konsulent Martine Kveim
Utvikler Simen Gjermundsen
Produksjonsbyrå Suddenly Oslo
Webdesign Henning Gjerde

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet