Gullblyanten

OsteCompagniet: Snøfrisk - God alene, best imellom.

Snøfrisk - God alene, best imellom.

Tittel Snøfrisk - God alene, best imellom.
Kategori Matvarer
Byrå McCann/Drive/SDG
Kunde OsteCompagniet
Produkt Snøfrisk
Innrykket i media Radio, TV, printannonser, utendørs.
Dato/tid for innrykk Start uke 33-43

Snøfrisk har tradisjonelt vært markedsført som en smakshevende ingrediens til matlagingen, a la kremfløte. For å imøtekomme ønsket om en betydelig økning i salgsvolum, redefinerte vi Snøfrisk til et pålegg som gjør påleggene du pleier å spise enda bedre. Snøfrisk hører altså hjemme mellom det du allerede spiser.

Konseptsetningen ble ’God alene, best imellom’.

Vi benyttet til dels utradisjonelle flater i print, radio, tv og utendørs for å smette inn våre kjappe budskap. Budskapene ble bevisst holdt enkle og elementære – akkurat slik vi ønsker at forbrukeren skal oppleve Snøfrisk. Og ut fra salgstallene å dømme med 31% økning i salg ut av butikk, kan det jammen se ut som vi lyktes med det!

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Kjetill Nybø
Tekstforfatter Sigurd Solberg
Konsulent Kristin Kabbe
Prosjektleder Kathrine Støre
AD-assistent Rune Tyvold
Lyd Både Og AS
Produksjonsbyrå Animasjonsdepartementet - Jakob Thommesen

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet