Gullblyanten

LOfavør: LOfavør

LOfavør

Tittel LOfavør
Kategori Bedriftstjenester
Byrå Supertanker AS
Kunde LOfavør
Produkt LOfavør
Innrykket i media aviser, magasiner og fagblader
Dato/tid for innrykk Juni, juli og august 2010

LO er en institusjon i det norske samfunn. I over 100 år har de jobbet
med å sikre oss rettigheter på arbeidsplassen og beskyttet norske
arbeidere.

Brief: Reposisjonere og videreutvikle LO’s eget
fordelskonsept, LOfavør.

Fordelskonseptet hadde ligget stille i mange år, og manglet en tydelig
strategi. Vi mente det var viktig og naturlig å trekke veksler på
arbeidet LO gjør i arbeidslivet. Grunnideen ble at LO favør skulle stå
for trygghet i privatlivet, på samme måte som LO stod for trygghet på
arbeidsplassen. Og med kraften av 900 000 medlemmer skulle LOfavør
forhandle frem gunstige avtaler som ga medlemmene trygge fordeler i
privatlivet.

Dette ble også grunnlaget for lanseringskampanjen som er utviklet i
samarbeid med SMFB; fordelene ved å være mange er mange.

Lanseringskampanjen fikk som oppgave å gjøre LOfavør kjent, og å skape
interesse blant medlemmene.

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director SMFB ved Carl-Erik Conforto
Tekstforfatter SMFB v/Stig Bjølbakk
Konsulent John Jacobsen
Konsulent Rudolf Reim
Prosjektleder Anita Nørsett Dahl
Prosjektleder SMFB v/Vibeke Wiedswang
AD-assistent SMFB v/Christin Malen Andreassen
Ansvarlig hos kunde Heidi Myhr og Cecilie Loe
Fotograf Adamsky ved Petrus Olsson

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet