Gullblyanten

Tine: Kom deg videre på 2 minutter

Kom deg videre på 2 minutter

Tittel Kom deg videre på 2 minutter
Kategori Drikkevarer
Byrå McCann/Drive/SDG
Kunde Tine
Produkt Iskaffe
Innrykket i media Dagbladet, Massiv, Cosmopolitan, Elle, Mag, FHM, Woman, JCDecaux / Clear Channel og APP
Dato/tid for innrykk 06.07.2011
URL http://www.award-entries.com/gullblyanten/2011/tine/iskaffe/

Tine IsKaffe hadde i mange år nesten vært enerådende på det norske markedet. Når Starbucks lanserte sin egen serie med en IsKaffe tok de raskt nesten 40% av markedet. Vi måtte skape en idé som gjorde det enda mer attraktivt å velge oss, fremfor dem.

Vi gikk til verket med en enkel tanke: både kropp og hode trenger energi for å prestere. Siden produktet i seg selv gir kroppen energi, laget vi reklame som skulle stimulere hodet. Reklamen skulle også ta to minutter å konsumere, akkurat like lenge som det tar å drikke en Tine IsKaffe.

Tine IsKaffe – "kom deg videre på to minutter"

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Frank Undheim
Tekstforfatter Jørgen Gjærum
Konsulent Bjørn Erling Solberg
Prosjektleder Kristin Lien
Planner Elisabeth Søråsen
AD-assistent Rune Gabrielsen
Kreatør Endre Bruskeland
Mad In Sweden - Marketing Director Martin Lindau
Mad In Sweden - Software Designer Peter Källström
Kreatør Simen Instefjord Øemotland
Mad In Sweden - Programmer Yaser Mohamed
Grafisk Design Pia Emilie Lystad
Produksjonsbyrå Paradox

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet