Gullblyanten

Statoil ASA: Tusen ord

Tusen ord

Tittel Tusen ord
Kategori Håndverk
Byrå McCann/Drive/SDG
Kunde Statoil ASA
Produkt Øke forståelse for Statoils virksomhet og styrke omdømme
Innrykket i media Helsides annonser i Aftenposten, Adresseavisen, Avisa Nordland, BT, Dagbladet, DN, Dagsavisen, Finnmark Dagblad, Fædrelandsvennen, Harstad Tidende, Morgenbladet, Nordlys, Stavanger Aftenblad, GEO, TU
Dato/tid for innrykk mai-juni 2011

Alle i Norge kjenner Statoil. Alle i Norge har en oppfatning av Statoil – av hva de gjør, og av konsekvensene av det de gjør.
Men Statoil har i liten grad delt hva de selv mener om egen virksomhet og egen fremtid. Diskusjonen har gått mellom politikere, organisasjoner, forskere og andre synsere – med egne agendaer og konklusjoner.
Tre år etter at Statoil sist snakket om kjernevirksomheten sin på reklameplass, var tiden inne for å drive noen kjepper i bakken. I mai 2011 valgte vi den mest tradisjonsrike løsningen vi kjenner – helsides long copy annonser – med plass til å formulere både anslag, argumenter og et resonnement i full bredde.
Statoil ga seg selv en tydelig stemme i den norske energidebatten. I en folkelig og underholdende form deler selskapet æren med mange for hva som er oppnådd til nå, og forklarer hvorfor virksomheten fortsatt er viktig - både for verdens, landets og leserens beste.

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Birgitte Kjersem Lund
Art Director Tone Humblen
Tekstforfatter Ole Kristian Ellingsen
Konsulent Anders Aunbu
Prosjektleder Hege Kathrine Johannessen
Planner Haldor Hårvik
Kreativ leder Atle Skageng
AD-assistent Ketil Eggum
Ansvarlig hos kunde Karin Tangerud
Ansvarlig hos kunde Ole Gunnar Dokka
Illustrasjon Nina Sortland
Illustrasjon Sigrid Pfanzelter

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet