Gullblyanten

Solberg & Hansen: Black Coffee

Black Coffee

Tittel Black Coffee
Kategori Drikkevarer
Byrå Anti & Grandpeople
Kunde Solberg & Hansen
Produkt Black Coffee
Innrykket i media ..
Dato/tid for innrykk Mars 2011

Brief:
Hvordan lansere en ny svart kaffe som skiller seg fra konkurrentene, skaper nysgjerrighet og fanger medienes oppmerksomhet?

Ide:

Lansere den første svarte kaffen i verden som er Burned in Hell.

”Kaffe skal være sort som helvete, sterk som døden og søt som kjærlighet”. Med utgangspunkt i disse ordene bestemte vi oss for presentere Solberg & Hansen for den sorteste kaffen av dem alle: En kruttsterk Black Metal inspirert kaffe brent i tettstedet HELL i Nord-Trøndelag.

Black Coffee Burned in Hell.

Resultat:
Fashion Week in Hell ble dekket av over 80 norske og internasjonale medier - inkludert NRK og TV2.

Første opplag ble revet vekk i løpet av noen få uker. Vol 3 er nå på vei til utsalgsstedene.

Black Coffee har på under ett år blitt kultkaffen fremfor noen.

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Kjetil Wold
Konsulent Kenneth Pedersen
Prosjektleder Tine Moe
Event ansvarlig / Fieldwork Fredrik Kolverud
Pr ansvarlig / Trigger Marcus Endresen
Pr ansvarlig / Trigger Mari Siljeholm
Pr ansvarlig / Trigger Preben Carlsen
Event ansvarlig / Fieldwork Øystein H Johanssen
Ansvarlig hos kunde Andreas Hertzberg
Ansvarlig hos kunde Morten Wennersgaard
Ansvarlig hos kunde Tone E Liavaag
Fotograf Pål Laukli / Tinagent
Grafisk Design Fredrik Melby
Illustrasjon Luca Zamoc

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet