Gullblyanten

DnB NOR: Skikk & Bank

Skikk & Bank

Tittel Skikk & Bank
Kategori Håndverk
Byrå TRY
Kunde DnB NOR
Produkt Forsterke relasjonen til unge forbrukere
Innrykket i media Bok - Se fysisk innsendt Skikk&Bank bok.
Dato/tid for innrykk Mai 2011

DNB er trygge på at de har gode rådgivere, og at dersom de får treffe unge boligkjøpere så vil de kunne gi dem råd og hjelp som vil danne grunnlaget for et langt og godt kundeforhold.
Men hvordan få unge til å komme til banken? Og hvordan få troverdighet på at vi faktisk kan komme med velmenende råd?

Vi tenkte vi skulle begynne med det alle som skal bo for seg selv virkelig trenger:
Hjelp! Ikke bare økonomiske råd og veiledning, men informasjon som man ikke visste at man trengte.
Svar på spørsmål man ikke visste at man lurte på. Både om bank og om livet.
Så vi skrev og lagde en ordbok: Skikk & Bank.
Boken inneholder enkle forklaringer på vanskelige «bankord», men den gir også råd om mange andre ting man trenger å vite. Som for eksempel: Hva er et annuitetslån? Hvordan vet du om et egg er råttent? Hvordan foregår egentlig en budrunde? Og hva er en selveier-, andels- eller aksjeleilighet? Fra A til Å.
Boka er i sin helhet skrevet av reklamebyrå, mens oppslag, design og ideer ble fordelt og utviklet i samarbeid med reklame- og designbyrå.
NB! Se fysisk innsendt Skikk&Bank bok.

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Stian Johansen/Lars-Kristian Harveg/Marianne Eskeland
Tekstforfatter Janne Brenda Lysø/Jonas Grønnern
Konsulent Monika Augustsson
Prosjektleder Kaya Yssen Try
Kundeansvarlig Kjetil Skogly og Mette Olsen
Anti Kjetil Wold
Anti Tine Moe
Grafisk Design Marianne Eskeland/Terje Johnsen
Illustrasjon Anti og Remi Juliebø

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet