Gullblyanten

Oslo Sportslager: Oslo Sportslager

Oslo Sportslager

Tittel Oslo Sportslager
Kategori Butikker, restauranter og kjeder
Byrå Jimmy Royal AS
Kunde Oslo Sportslager
Produkt Mobil tjeneste
Innrykket i media AppStore og egen butikk
Dato/tid for innrykk Vinter 2011
URL http://itunes.apple.com/no/app/oslo-sportslager/id472645072?l=nb&mt=8

For de fleste butikker i 2011 er det en utfordring å trekke folk inn i butikk. Ikke bare konkurreres det mot nabobutikken, men også nettbutikkene tar en stadig større andel. Sammen med Oslo Sportslager fant vi ut at det riktige var å utvikle et lite lojalitetsprogram med utgangspunkt i mobilen, som tross alt er med folk før, under og etter kjøp.

For å trekke flere inn i butikk (og oftere), valgte vi å ha fokus på å belønne de mest lojale, overraske de nye og fortelle om nyheter og tilbud i butikken.

Applikasjonen til Oslo Sportslager er ingen kampanjeløsning. Sammen er vi allerede i gang med å utvikle plattformen videre, for å involvere kundene i større grad, gi god service selv når de står med skiene fastspent i skiløypa og lage funksjonalitet som gjør handleopplevelsen bedre.

Den første versjonen inneholder nyheter, tilbud, kundeavis, et klippekort og et ukentlig skrapelodd hvor man kan vinne produkter fra Oslo Sportslager og deres samarbeidspartnere. Man kan også spesifisere hvilke idretter man er interessert i og få push-varsler når det kommer nyheter eller tilbud som passer deg.

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Mats André Kristiansen
Konsulent Mona Jensen
Kreativ leder Anders Aakre
Utvikler Per Kristian Stoveland
Utvikler Tommy Stomlien
Ansvarlig hos kunde Thomas Aastebøl
Byråproducer Lukas Szachanski
Grafisk Design Per Olav Walmann

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet