Gullblyanten

TINE: Mr. Melk

Mr. Melk

Tittel Mr. Melk
Kategori Håndverk
Byrå TRY
Kunde TINE
Produkt TineMelk
Innrykket i media TV, print mm
Dato/tid for innrykk Fra april 2011

Melk har i alle år blitt forbundet med kalsium og beinbygging. Problemet er at unge folk i svært liten grad bryr seg om beinbygging. Tine ønsket et kampanje som rettet seg mot unge folk, og som fokuserte på at melk er en naturlig kilde til proteiner, og hvordan proteiner sammen med en aktiv livsstil bidrar til å styrke og fornye musklene og kroppen din.
Siden nordmenn flest tror de allerede vet hva som er den funksjonelle årsaken til å drikke melk (kalsium), var det behov for et tydelig opplærende konsept. Samtidig skulle kampanjen nå en målgruppe som ikke nødvendigvis lar seg belære, og som er svært selektive til hvem de vil lytter til. Møt Mr. Melk…

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Ester Hjellum
Tekstforfatter Jørgen Bøhle Bakke
Konsulent Eivind Moe
Prosjektleder Cecilie Thue
Fotograf Jørgen Gomnæs

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet