Gullblyanten

Meny: HverdagsMeny

HverdagsMeny

Tittel HverdagsMeny
Kategori Butikker, restauranter og kjeder
Byrå Reklamebyrået Ernö AS
Kunde Meny
Produkt Enkle hverdagsmiddager basert på Menys tilbud.
Innrykket i media TV, radio, nett, butikk, kundeavis, avis dagpresse.
Dato/tid for innrykk 7. august 2011 - løpende
URL http://www.kloon.se/meny/tv-kokk

Frem til 2010 hadde Meny vært aller best når det var helg, og ikke fullt så flinke til å snakke om folks hverdager. Vi trengte å løfte frem hverdagen, og for et supermarked som Meny kan ikke det bare handle om pris.
Vårt svar ble HverdagsMeny - God mat kan være enkelt. Konseptet handler om gode priser, alltid sammen med en oppskrift på en enkel hverdagsmiddag. For å bevise enkelheten, inviterte vi hvem-som-helst til å bli TV-kokk i reklamefilmene. Castingen ble gjennomført på nett, ved hjelp av søkerens webkamera og spillteknologi. En demoversjon ligger ute for juryen på www.kloon.se/meny/tv-kokk - her kan dere teste prøvespillingen, men dessverre får dere ikke lenger sett eller lastet opp deres egen ferdige filmer. Men eksempler på andres, finnes det tusenvis av i Galleriet.

Kampanjen har gitt svært gode resultater både ift salg og ikke minst økt bruk av de digitale flatene (web og mobil) hvor alle oppskriftene i HverdagsMeny er tilgjengelig.

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Trond Vestengen
Tekstforfatter Dagmar Kollstrøm
Konsulent Odd Rune Farsund
Prosjektleder Christina Langthon
AD-assistent Hallvard Buli
AD-assistent Ida Haugen
AD-assistent Knut-Ole Mathisen
AD-assistent Vittoria Roberto
Oppskriftsutvikling Kraft Byrå
Digital rådgiver Maria Lima
Ansvarlig hos kunde Claudia Langenberg
Fotograf Kraft Byrå
Musikk John Erik Kaada
Produksjonsbyrå One Big Happy Family
Regissør Niklas Fröberg
Webutvikling B-Reel

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet