Gullblyanten

Microsoft: The Live Tile Experiment

The Live Tile Experiment

Tittel The Live Tile Experiment
Kategori Underholdning og fritid
Byrå McCann/Drive/SDG
Kunde Microsoft
Produkt Windows 8
Innrykket i media YouTube
Dato/tid for innrykk 31.10.12
URL http://www.youtube.com/watch?v=mof-Dq3hvWs

Windows 8 ble lansert 26. oktober. Microsoft Norge utfordret oss til å utvikle en kampanje som skulle fungere som samtalegrunnlag på nett. Løsningen ble en viralfilm skutt på Majorstua i Oslo. Filmen dramatiserer en av nøkkelfunksjonene i Windows 8; Live Tiles. En Live Tile gir brukeren av Windows en “preview” av innholdet i app´en den representerer. Datarock og deres Catcher in the Rye gir forbipasserende en opplevelse de sent vil glemme.

Filmen har i dag ca 790.000 views på YouTube. Og med mer enn 4900 likes har den det samme view/like forholdet som Rihannas Diamonds og Psys Gangnam Style. Stuntet har fått mye omtale i både nasjonal og internsjonal presse, samtidig har Twitter og Facebook fungert som spredningskanal med flere tusen retweets/shares. Et Googlesøk på “the live tile experiment” ga 0 treff før vi igangsatte kampanjen, nå får man 200.000 treff.

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Christian Aune
Art Director Frank Undheim
Tekstforfatter Jørgen Gjærum
Tekstforfatter Pål Dobloug
Konsulent Marius Zachariasen
Prosjektleder Mari Lund
Prosjektleder Merete Hildonen
Ansvarlig hos kunde Silje Thoresen
Konsulent media Simen Kjær
Byråproducer Beril Holte Rasmussen
Klipp Karl Erik Brøndbo
Musikk Datarock
Producer Bruno Kvae
Producer Espen Horn
Produksjonsbyrå Mediafront
Produksjonsbyrå Motion Blur
Regissør Hallvar Witzø

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet