Gullblyanten

Geox: Geox Amphibiox

Geox Amphibiox

Tittel Geox Amphibiox
Kategori Mote
Byrå SMFB
Kunde Geox
Produkt Amphibiox
Innrykket i media Webside, bannerannonsering
Dato/tid for innrykk Oktober 2012
URL http://entries.no/geox/e/amphibiox/

Vår oppgave var å lansere Amphibiox, en ny vanntett patent for urbane hverdagssko.
Utfordringen var å overbevise en kresen målgruppe om at "vanlige" sko kan være vanntette. For å teste skoenes egenskaper til det ytterste flyttet vi testlabben til Cherrapunjee, India, stedet der det regner mest i hele verden. Hele 11,7 m regn faller i en periode på 3 mnd. Med oss på prosjektet hadde vi med oss 4 europeiske testere som fikk oppleve ulike deler av Cherrapunjee mens de testet skoene. Hele veien ble skoene fulgt av GPS tracker og fukt/temperaturmåler. Resultatet ble en interaktiv dokumentar hvor man tar del i testernes opplevelser, og til en hver tid følge med på hvordan skoene takler forholdene. Siten er knyttet sammen av streetview navigering hvor du selv kan oppleve verdens våteste sted. Resultater 1. måned: -1,1 millioner Youtube hits -Over 150 000 nye Facebook fans -Amphibiox-kolleksjonen solgt ut fra lager

Bidragsytere

Rolle Navn
Art Director Eirik Stensrud
Tekstforfatter Thomas Askim
Konsulent Kristian Kristiansen
Prosjektleder Jannicke Platou
Ansvarlig hos kunde Georgio Lorenzo
Ansvarlig hos kunde Georgio Presca
Ansvarlig hos kunde Luigi Garbuio
Ansvarlig hos kunde Richard Holley
Byråproducer Christoffer Lorang Dahl
Grafisk Design Arnar Lindal Halldorsson
Grafisk Design Magnus Snickars
Grafisk Design Stina Norgren
Produksjonsbyrå STINK
Regissør Rohan Mangat Blair
Webutvikling STINK Digital

Videoer, bilder og filer

Diskuter arbeidet